Welkom,
wij zijn de
Jeruzalemkerk

Betrokken zijn op Jezus Christus, op elkaar en op de stad waar we in leven!

Ook in tijden van Corona.

De zondagse samenkomsten zijn voor ons belangrijke momenten in de week, die we niet zomaar willen overslaan. Daarom komen we voorlopig niet in ons mooie gebouw samen, maar online via Zoom. Als kerkenraad hebben we namelijk de drastische maatregel moeten nemen om de komende zondagen geen samenkomsten te houden in de kerk vanwege de toenemende impact van het coronovirus.

Natuurlijk is iedereen welkom in onze online dienst. Vul je email adres in en we sturen je de Zoom link.

Diensten luisteren

Tijdens een dienst worden er opnames gemaakt. Beluister de dienst op een later tijdstip.

Luister eerdere diensten

Actueel

Onze samenkomsten

Lees meer: Corona

Brood.png

Het vieren van het avondmaal is voor degenen die eraan deelnemen het voor God en Zijn gemeente belijden van hun geloof in Jezus Christus, die hen door zijn dood en opstanding van hun zonden gered heeft. Het avondmaal drukt een verbondenheid met zowel God als de medegelovigen uit. 

Lees meer: Avondmaal

Pasen.png

Pasen is het belangrijkste christelijke feest. Toch weten veel mensen niet meer wat er met Pasen gevierd wordt. Wat is de betekenis van het christelijke paasfeest?

Lees meer: Pasen

Pinksteren.png

Tijdens Hemelvaart ging Jezus naar de hemel, maar hij beloofde zijn leerlingen niet in de steek te laten. Jezus beloofde dat hij de Geest van God, de Heilige Geest, zal sturen om gelovigen te helpen en hen kracht te geven in hun geloof. 

Lees meer: Pinksteren

Religieuze_iconen_Hemelvaart.png

Hemelvaart: meer dan een vakantiedag Voor christenen is deze dag meer dan alleen maar een welkome vakantiedag midden in de week. Het is 40 dagen na Pasen en omdat Pasen altijd op zondag wordt gevierd, betekent dit dat Hemelvaartsdag altijd op een donderdag valt. Maar er is nog meer dat een christen op deze dag wil vieren.

Lees meer: Hemelvaart

TRouwen2.png

Gaan jullie trouwen? Dan is er de mogelijkheid om dat in een speciale dienst te laten bevestigen. Wij geloven namelijk dat de God van de Bijbel mensen aan elkaar geeft en hen wil zegenen.

Lees meer: Trouwen

Overlijden.png

De kerk is er ook in dagen van rouw. In de Jeruzalemkerk kan, voorafgaand aan de begrafenis, een dankdienst gehouden worden. Het leven van de overledene wordt herdacht en er klinken woorden van hoop en troost uit de Bijbel. De dood heeft niet het laatste woord: we leven vanuit de verwachting van een nieuw begin, van leven na dit leven!

Lees meer: Rouwen

Doop.png

Dopen is een van de vele mooie rituelen in de kerk. Er zijn verschillende momenten waarop er gedoopt wordt, net zoals er verschillende redenen zijn om gedoopt te worden.

Lees meer: Doop

Over Ons

De Jeruzalemkerk in Amsterdam-West (de Baarsjes) waar iedereen welkom is en waar we graag betrokken willen zijn op Jezus Christus, op elkaar en op de stad waar we in leven. Wij zijn een gevarieerde gemeente die deel uit maakt van de Protestantse Kerk Nederland.

Contact
Jeruzalemkerk

Jan Maijenplein 14
Amsterdam
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.